10. Invazní druhy ohrožující českou přírodu
Součást výukového modulu Žijme ekologicky! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ
Seznámení se s pojmem invaze. Identifikace vlastností, díky nimž invazní druhy prosperují. Pochopení, že invazní organismy mohou narušit rovnováhu místního ekosystému a konkurovat původním druhům v boji o dostupné zdroje. Uvědomění si vlivu člověka při zavlékání nepůvodních druhů do nového prostředí. Zvýšení povědomí o vybraných invazních druzích na území České republiky. Nastínění možného řešení v boji proti šířícím se invazním druhům.
Čtyři klíčové otázky
- Co jsou invazní druhy a jak mohou ovlivnit biologickou rozmanitost?
- Jaké invazní druhy ohrožují českou přírodu?
- Jak mohou lidé zabránit šíření invazních druhů?
Pomůcky
- výukové materiály k hodině
Předcházející lekce
9. Zásahy člověka do ekosystému tropického deštného lesa
Navazující lekce
11. Antropogenní vliv na hmyzí společenstva
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Výukové materiály
Pomocí simulační hry žáci odvodí klíčový pojem vztahující se k dané problematice. Skupinově diskutují a společně hledají v textu důkazy předložených tvrzení o invazních druzích rozšířených v České republice. Přiřazovací hrou si zopakují a osvěží získané znalosti o vybraných druzích. Debatují, zda lze rozšiřování invazních druhů zastavit a jak by se lidé se měli chovat, aby k tomuto procesu nevhodným jednáním nepřispívali.
Diskuze k lekci 10. Invazní druhy ohrožující českou přírodu
Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.