15. Druhová ochrana přírody
Součást výukového modulu Žijme ekologicky! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ
Vymezení základních pojmů, důležitých dokumentů a způsobů ochrany druhů. Seznámení se s vybranými ohroženými druhy rostlin a živočichů. Uvědomění si, že růst lidské populace a její další rozvoj čím dál více ohrožuje rostlinné a živočišné druhy. Zkoumání problémů, kterým čelí ohrožené druhy po celém světě. Stanovení stupně ohrožení u druhů v Kraji Vysočina. Vysvětlení významu ochrany ohrožených druhů.
Tři klíčové otázky
- Co znamená, když je druh ohrožený?
- Jak lidské chování ovlivňuje populace ohrožených druhů?
- Proč bychom měli ohrožené druhy chránit?
Pomůcky
- počítač
- dataprojektor
- výukové materiály k hodině
Předcházející lekce
14. Průmyslově využívaná krajina
Navazující lekce
16. Ochrana krajiny a přírody
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Výukové materiály
Žáci zprvu diskutují nad dvěma obrázky v prezentaci, zda je mezi nimi nějaká souvislost. Formou vědomostního kvízu se seznámí se základními poznatky z oblasti druhové ochrany přírody. Skupinově vytvoří informační plakáty o vybraných ohrožených druzích rostlin a zvířat a zjistí příčiny jejich postupného mizení z naší přírody. Určí stupeň ohrožení konkrétních druhů v Kraji Vysočina dle přiloženého seznamu. Zamyslí se nad nutností ochrany ohrožených druhů.
Diskuze k lekci 15. Druhová ochrana přírody
Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.