2. Geografická poloha a rozloha Kraje Vysočina
Součást výukového modulu Žijme spolu v Kraji Vysočina! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ
Ve vstupní aktivitě zaměřené na zjištění výchozích znalostí si žáci prověří své představy o poloze Kraje Vysočina, resp. si své původní znalosti opraví či rozšíří. Didaktickou hrou týkající se velikosti krajů si lépe zapamatují pozici Kraje Vysočina mezi ostatními kraji ČR. Závěrečnou aktivitou zaměřenou na snadnější zapamatování získaných poznatků metodou PQRST si vyzkouší práci s krátkým textem a klíčovými slovy.
Tři klíčové otázky
- Kdy vznikl Kraj Vysočina a jak se změnilo jeho vymezení?
- Je z hlediska své polohy Kraj Vysočina nějak zajímavý?
- Je Kraj Vysočina velký, či malý ve srovnání s ostatními kraji ČR?
Pomůcky
- Počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabule
- Barevné postery, fixy a lepidla, další pomůcky dle pokynů
Předcházející lekce
1. Organizace výuky a metodika paměti
Navazující lekce
3. Významné geografické body v Kraji Vysočina
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Zeměpis
Diskuze k lekci 2. Geografická poloha a rozloha Kraje Vysočina
Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.