Menu
Pojďme o sobě rozhodovat

6. Geomorfologické a klimatické poměry v Kraji Vysočina

Součást výukového modulu Žijme spolu v Kraji Vysočina! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ

Ve vstupní aktivitě zaměřené na zjištění výchozích znalostí si žáci prostřednictvím kritického myšlení ověří své představy o přítomnosti určitých geomorfologických útvarů na území Kraje Vysočina, resp. si své původní znalosti opraví či rozšíří. Hlavní aktivita bude zaměřena na práci s mapou a na pochopení prostorového rozložení geomorfologických celků a klimatických oblastí.

Tři klíčové otázky

  • Proč je Vysočina tak oblíbená u turistů, cyklistů a běžkařů?
  • Co je to mrazový srub či kamenné moře?
  • Hrozí i v Kraji Vysočina sucho?

Pomůcky

  • Počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabule
  • Barevné postery, fixy a lepidla, další pomůcky dle pokynů
  • Atlas ČR nebo Tematický atlas Kraje Vysočina (mapa geomorfologického členění)
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Zeměpis

Náhled prezentace

Diskuze k lekci 6. Geomorfologické a klimatické poměry v Kraji Vysočina

Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.