6. Geomorfologické a klimatické poměry v Kraji Vysočina
Součást výukového modulu Žijme spolu v Kraji Vysočina! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ
Ve vstupní aktivitě zaměřené na zjištění výchozích znalostí si žáci prostřednictvím kritického myšlení ověří své představy o přítomnosti určitých geomorfologických útvarů na území Kraje Vysočina, resp. si své původní znalosti opraví či rozšíří. Hlavní aktivita bude zaměřena na práci s mapou a na pochopení prostorového rozložení geomorfologických celků a klimatických oblastí.
Tři klíčové otázky
- Proč je Vysočina tak oblíbená u turistů, cyklistů a běžkařů?
- Co je to mrazový srub či kamenné moře?
- Hrozí i v Kraji Vysočina sucho?
Pomůcky
- Počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabule
- Barevné postery, fixy a lepidla, další pomůcky dle pokynů
- Atlas ČR nebo Tematický atlas Kraje Vysočina (mapa geomorfologického členění)
Předcházející lekce
5. Hydrogeologické poměry v Kraji Vysočina
Navazující lekce
7. Historie Kraje Vysočina – vývoj osídlení 1
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Zeměpis
Výukové materiály
Diskuze k lekci 6. Geomorfologické a klimatické poměry v Kraji Vysočina
Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.