5. Hydrogeologické poměry v Kraji Vysočina
Součást výukového modulu Žijme spolu v Kraji Vysočina! (1) pro 6.–7. ročník ZŠ
Ve vstupní aktivitě zaměřené na zjištění výchozích znalostí si žáci prověří své představy o tom, co se v Kraji Vysočina nachází nebo se v minulosti nacházelo za přírodní prvky, zopakují si základní pojmy spojené s hydrologií a zamyslí se nad tím, k čemu slouží rybníky, resp. si své původní znalosti opraví či rozšíří. Hlavní aktivita bude spočívat v uvědomění si toho, jaké hrozby mohou být spojeny s přírodními podmínkami či lidskou činností, a vyhodnocení, zda je Kraj Vysočina bezpečný pro život lidí nebo také vhodný pro lokalizaci strategických objektů.
Tři klíčové otázky
- Hrozí v Kraji Vysočina zemětřesení?
- K čemu slouží rybníky?
- Máme se zde bát přírodních katastrof?
Pomůcky
- Počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabule
- Barevné postery, fixy a lepidla, Atlas ČR, další pomůcky dle pokynů
Předcházející lekce
4. Geologie a nerostné suroviny v Kraji Vysočina
Navazující lekce
6. Geomorfologické a klimatické poměry v Kraji Vysočina
Časová náročnost
45 minut
Vhodné k předmětům
Výukové materiály
Diskuze k lekci 5. Hydrogeologické poměry v Kraji Vysočina
Máte dotaz či námět k této lekci?
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.
Pokud nenajdete odpověď u ostatních diskutujících, napište nám.